بازی انفجار از آزمایشی با جامعهی آماری کم به وزنهای تاثیرگذار در صنعت کازینوی آنلاین تبدیل شده است. یکی از مثالهای معروف در افزایش محبوبیت بازیهای انفجار، محبوبیت اسپرایب (Spribe) است.
فقط در ده ماه اول سال ۲۰۲۲، جامعهی کاربران بازی انفجار اسپرایب به سرعت به رشد ۴۵۰ درصدی رسید و طبق گزارش کازینو دیز، از ۰.۴۴ درصد به ۲.۴۳ درصد رسید.
در این بخش، دربارهی تاریخچهی و تحول جذاب بازی انفجار طی سالها و توسعهدهندگانی که این بازی را ساختند خواهید خواند.
فهرست مطالب
بازی انفجار به عنوان مفهومی مبتکرانه در بازیهای آنلاین ظهور کرده است و طی دههی گذشته محبوبیت زیادی را در جامعهی کریپتو به دست آورده است.
این ژانر بازیهای کازینویی، که نخستین بار روی پلتفرمهایی مثل مانیپات معرفی شد، تحولهای زیادی کرده است و اکنون ترکیبی متمایز از سرگرمی و شفافیت را ارائه میدهد.
در طی این سالها، به دلیل روند بازی جذاب و سرراستش به بازی محبوبی میان علاقهمندان بازیهای آنلاین تبدیل شده است و بازیکنان کمتجربه و باتجربه را به خود جذب کرده است.
این یک نمای کلی از بازی است.
سال | تاریخچه |
2014 | اریک اسپرینگر بازی انفجار آنلاین به نام مانیپات را عرضه کرد. |
2015 | رایان هاوار مانیپات را خریداری کرد و برند آن را به باستابیت تغییر داد. |
2018 | دنیل اوانز مدیریت باستابیت را به عهده گرفت. |
2018 | بازیهای انفجار با عناوین BC Originals و Chartbet Stake (که اکنونCrash by Stake Originals است) توانست پخش گسترده پیدا کند. |
2019 | بازی انفجار در پلتفرمهای پخش مثل تویچ و یوتیوب محبوب شد. |
2023 | بازی انفجار به یکی از سرگرمکنندهترین بازیهای انفجار در جهان تبدیل شده است. |
نکته:
بازیهای آنلاین مسیر طولانیای را طی کردهاند از شبیهسازهای ماشین اسلات تا بازی انفجار با بهکارگیری پرداختهای کریپتویی
کاوش تاریخچه و تحولهای دنیای بازیهای آنلاین کلید فهم این است که چطور عنوانی به نام انفجار به شهرت کنونیاش رسیده است.
در ژوئیهی ۲۰۱۴، اریک اسپرینگر (که با نام اسپرینگه هم شناخته میشود) بازی انفجار را در تالار گفتگو بیتکوینتاک معرفی کرد. او نام بازی را مانیپات گذاشت.
واقعیتی جذاب:
اریک اسپرینگر توسعهدهندهای کانادایی و مشتاق در مکزیک است که مانیپات را با تمرکز بر بیتکوین ساخت.
اسپرینگر ایدهای انقلابی برای ساخت بازیای داشت که سرگرمی سادهای به بازیکنانش ارائه کند و در عین حال آیندهای بسیار خوب را پنهان نگه دارد.
پیش از آغاز رشتوی بیتکوینتاک، انفجار مدت زیادی را درحال توسعه بود. هرچند در آن بازه، این پدیده نشان داده بود که عملی است چرا که چند صد بیتکوین همان موقع در بازی بود.
با وجود طراحی سادهاش، بازی ویژگیهای اتوماسیون شرطگذاری قوی، عدالت اثباتپذیر و امتیاز میزبان ۱ درصد داشت که آن را میان بازیکنان محبوب کرد.
واقعیت جذاب:
در طی بازی، اسپرینگر چندین بار اشاره کرد که او از پساندازهای خودش به مبلغ ۷۷ بیتکوین استفاده کرد تا بازی در جریان بماند.
اسپرینگر برای اینکه مطمئن شود همه میتوانند بازی کنند و محبوبیت بازی افزایش پیدا میکند، با گوش دادن به صحبتهای بازیکنان وفادارش روی بازی کار کرد و حتی چند بیت برای آنها میفرستاد تا بازی را شروع کنند.
در سپتامبر ۲۰۱۴، بازی انفجار دستاوردهای چشمگیری به دست آورد و ۲۵۰۰۰۰ بازیکن به دست آورد که نشان میدهد چقدر بازی افراد را درگیر کرده است. انفجار همچنین ۱۷۵۰ کاربر داشت که بالای ۱۸۰ بیتکوین شرطبندی میکردند که نشان میدهد این بازی چقدر میان بازیکنان کریپتویی محبوب شد.
با توجه به موفقیت بازی، مانیپات سیستم عدالت اثباتپذیری را بر اساس دستهبندی بلاکهای بیتکوین در آینده به کار گرفت تا بازی را به سیستم کاملاً اثباتپذیر بازیهای انفجار منتقل کند.
واقعیت جذاب:
بازیهای انفجار مدرن مثل انفجار BC Original هنوز هم از seeding استفاده میکنند تا مطمئن شوند بازیکنان شفافیت کامل دارند.
در ۲۰۱۵، اریک اسپرینگر تصمیم گرفت که ساختهاش را بفروشد و طبق گفتهی الکس ولدون از سایت bonus.com نقل شده است که اداره و نگهداری بازیای مثل مانیپات به منابع و تلاش بسیار نیاز دارد.
ادارهی بازیای نظیر این به تنهایی سختتر از چیزی بود که اریک تصور میکرد، بنابراین بازی را به دست رایان هاوار سپرد که عضوی از جامعهی بیتکوینتاک بود.
نکتهی جانبی:
رایان هاوار عضو جامعهی کریپتو بود که اسپرینگر مالکیت بازیاش را به او منتقل کرد. با تغییر مالکیت، هاوار برند بازی را از مانیپات به باستابیت تغییر داد و آن را به سایت جدیدی منتقل کرد..
باستابیت با وجود تغییر نام و مکان همان مدل کارکردی را به کار گرفت که مانیپات در دوران مالکیتش از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ به کار گرفت.
در دوران هاوار، مانیپات با عرضه ویژگیهای و تواناییهای خلاقانه، کمپین تغییر نام موفقی را طی کرد و به باستابیت تغییر نام داد.
در طی سالهای پیش رو، باستابیت به خوبی عمل کرد و موفقیت چشمگیری به عنوان بازی سرشناس آنلاین اجتماعی به دست آورد.
نکتهی حرفهای:
آیا میخواهید که لذت بازیهای کازینو را بدون ریسک پول واقعی تجربه کنید، بازیهای کازینوی اجتماعی انتخابی عالی برا شما هستند.
باستابیت با مدیریت رایان هاوار ویژگیهای جدیدی را معرفی کرد:
رایان هاوار، فردی که باستابیت را اداره میکرد، آن را به توسعهدهندهی کریپتوی دیگری به نام دنیل اوانز منتقل کرد.
نکتهی جانبی:
دنیل اوانز، توسعهدهندهی کریپتو، مالکیت باستابیت را سال ۲۰۱۸ از رایان هاوار گرفت و از آن موقع تاکنون آن را اداره میکند. اوانز مسئول است و تغییراتی را در بازی ایجاد کرده است.
چه چیزهایی جدید است؟
دنیل اوانز سیستم بونوس را حذف کرد و اجازه داد که سرمایهگذاران خارجی به سرمایهگذاری بازی کمک کنند و در سود آن سهیم شوند.
در جدیدترین تغییرات، انفجار از کازینوهای ارز کریپتویی فراتر رفته است و وارد کازینوهای غیر کریپتویی شده است.
پلتفرمهای بزرگ نظیر LeoVegas با ایجاد دستهبندیهای منحصر به این نوع بازیهای انفجار گامهای موثری برداشتهاند که نشان میدهد بازیکنان علاقه و مشارکت بیشتری پیدا کردهاند.
بااینکه بهکارگیری بازیهای انفجاری در بازار جهانی بسیار سریع انجام شد، ایالت متحده آمریکا میخواست که این جریان را از آن خود کند. با ورود DraftKing’s Rocket به بازار آمریکا در سال ۲۰۲۱، موقعیتهایی برای بازیهای مشابه به وجود آمد تا میان بازیکنان محبوبیت به دست بیاورند.
Crash by BC Origials وChartbeat by Stake (اکنون Crash by Stake Originals) به بازیهای انفجار کمک کرد تا موجی را در استریمهای اصلی راه بیندازند و تبدیل به نماد شوند چرا که کازینوها به عدالت و پاسخگویی به نظرات بازیکنان اهمیت میدادند.
این موفقیت نقطهی عطفی در محبوب کردن این ژانر بود و باعث شد که بازیهای انفجار در ارز کریپتویی و کازینوهای قدیمی آنلاین همیشه حاضر باشند.
بازی با پشتیبانی قوی جامعه، جوری تغییر کرد که به نماد ژانر تبدیل شد و ویژگیهای پیشرفتهی اتوماسیون شرطبندی و سود میزبان ۱ درصد را ارائه داد.
در فوریه ۲۰۱۹، ژانر بازی انفجار با معرفی آویتور اسپرایب ویژگی چشمگیری به خود اضافه کرد و باعث شد که بازی انفجار در استریمهای اصلی محبوب شود.
آویتور با استفاده از طراحی هواپیما، افکتهای صوتی و نسخهی آزمایشی بازی فوری با دیدگاه جدیدی به مفهوم کنونی نگریست و طرفداران کلاسیکش را به سرعت به دست آورد.
پتانسیل استثنایی اویتور درهای جدیدی را برای طراحیهای خلاقانه در ژانر بازی انفجار گشود.
کازینوی Roobot هم قدمهای موثری در تغییر بازی انفجار برداشت. بازی انفجار Roobot در سال ۲۰۱۹ عرضه شد و از آن موقع محبوبیتش را حفظ کرده است.
آیا میدانستید؟
در زمینهی کازینوهای کریپتویی، روبت همیشه گزینهی خوبی محسوب میشود. هرچند، مهم است که به خاطر داشته باشیم انتخابهای دیگری به جز روبات هم داریم. این جایگزینها گزینههای دیگری را در زمینهی ارز کریپتویی، زمان پرداخت، کمترین مقدار وثیقه و محدودیت کشورها ارائه میدهند.
برای مثال، بتآنلاین به این موضوع شناخته میشود که گسترهي بیشتری از ارزهای کریپتویی را نسبت به روبت قبول میکند.
بازی انفجار به لطف اینفلوئنسرهایی مثل آدین راس و استیو انجامش میدهد، در سایتهای پخش نظیر تویچ و یوتیوب محبوب شد.
اگر به ویدئوهای یوتیوب نگاه کنید، میبینید که بازیکنها مبلغ هنگفتی را از بازی انفجار برنده شدهاند. در کانال یوتیوب جوسی، او ۱۰ دلار را با یک دور بازی به بیشتر از ۳۰۰۰ دلار تبدیل کرد.
به نظر میرسد در سال ۲۰۲۳ بازی انفجار با روند بازی اعتیادآورش که به شانس متکی است طوفانی در جهان به پا کند. سادگی این بازی به سرعت بازیکنان را جذب میکند و آنها را به روند بازی وابسته میکند.
ویژگیهای متعددی نظیر در دسترس بودن، بونوسهای دستودلبازانه، ارتباطات اجتماعی، بازاریابی موثر و نوآوریهای متعدد منجر به محبوبیت بازی میشود.
متخصصان پیشبینی میکنند که بازار جهانی کریپتو، به ارزش ۸۶۴ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۳ نیروی محرکهی پیشرفت سایتهای بازی انفجار میشود و هزاران بازیکن را به خود جذب میکند.
برای مثال، در ۲۰۲۲، آویتور ۱.۴۳۴ میلیون بازخورد را با میانگین رتبهی صفحه ۶.۱۱ و میانگین نرخ کلیک ۲.۱۱ درصد به ثبت رسانده است.
بازی انفجار موفقیتش را مدیون ترکیب متمایز هیجان و پتانسیلش برای بونوسهای هنگفت در بازی انفجار است.
داستان اوج گرفتن بازی انفجار در اواسط دهه ۲۰۱۰ شروع شد به کمک پیشگامان مانیپات و باستابیت که پایههای این ژانر جدید را بنا کردند.
این پلتفرمهای اولیه مفاهیم بازیهای اجتماعی را معرفی کردند و به بازیکنها اجازه دادند که روی یک موقعیت همزمان سرمایهگذاری کنند و فضایی آکنده از هیجان و انتظار را به وجود آورد.
از این شروعهای متواضعانه، بازی انفجار سریعاً فاصله گرفت. به سایتهای بسیاری از جمله سایتهای بازی CS:Go راه پیدا کرد که در آن بازیکنان برای بردن اسکین و ست مجازی شرطبندی میکردند.
این بازه بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، دورهی نهفتگی بازی بود و بازی را در معرض مخاطب گستردهتر قرار داد و نظر توسعهدهندگانی که نسخههای اوپن-سورس بازیهایی نظیر باستابیت را تولید میکردند به خود جلب کرد.
با این وجود، این رشد ناگهانی مشکلاتی نیز به همراه داشت. کازینوهای مشکوک شروع به کار کردند و نسخههای ناعادلانه از بازی را در جهت سو استفاده از بازیکنها ارائه کردند.
این تغییر منجر به تحولی بزرگ در سال ۲۰۱۶ شد. مفهوم بازی انفجار تثبیت شد و روی موضوع شفافیت و عدالت در بازی تمرکز شد.
چند نکته:
پیش از شروع بازی آنلاین انفجار، ابتدا مجوز کرشینو را بررسی کنید. در این لینک میتوانید نکاتی را که سرمایهگذار پیش از بازی باید بداند پیدا کنید.
امروزه، بازی انفجار به صنعتی شکوفا تبدیل شده است. انفجار کازینوهای بزرگ جهان را درنوردیده است و تجربهای استثنایی و سرگرمکننده ارائه میکند که نیروی محرکهی آن سادگی بازی و فرصتهای اغواکنندهی بردهای هنگفت است.
از همه مهمتر، اکنون صنعت به عدالت، شفافیت و امنیت بها میدهد تا محیطی سرگرمکننده را برای همه بازیکنها به ارمغان بیاورد.
نکتهی جانبی:
برای اینکه عدالت تضمین شود و جلوی تقلب در بازیهای کازینو گرفته شود، سیستم عدالت اثباتپذیر به کار گرفته میشود. این سیستم اجازهی بازی امن با ارزهای کریپتویی را میدهد.
بازی انفجار به بازی آنلاین جذاب و سرگرمکنندهای تبدیل شده است که به دلیل روند بازی جذابش و امکان بردهای چشمگیرش توجه بازیکنها را به خود جذب کرده است.
با گذشت زمان، بازی انفجار تغییر کرده است و ویژگیهای جدیدی را معرفی کرده است و جریانهای نوآورانهای را برای بهبود تجربهی بازیکنها به کار برده است.
این مقاله به تحولات سایتهای بازی انفجار میپردازد و به ویژگیهای جدید و جریانهایی میپردازد که دستهبندیهای آنلاین را تغییر داده است.
بازی انفجار با به کار گیری سیستم عدالت اثباتپذیر به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است. این سیستمها به کمک الگوریتمهای کریپتویی، شفافیت و عدالت را در روند بازی تضمین میکنند.
سیستمهای عدالت اثباتپذیر سنگبنای بازیهای آنلاین شدهاند. به کمک این سیستم، بازیکنها میتواند عدالت را در نتایج بازی بسنجند و شفافیت و اثباتپذیری را افزایش دهند.
این بخش بررسی میکند که چطور سیستمهای عدالت اثباتپذیر در بازی انفجار به کار گرفته میشود.
در مراحل اولیه، شفافیت نگرانی مهمی در بازی انفجار بود. با معرفی سیستمهای عدالت اثباتپذیر شفافیت تحولی انقلابی پیدا کرد.
اکنون، بازیکنها میتوانند به لطف الگوریتمها و روشهای شفاف به طور مستقل عدالت را در هر بازی بسنجند.
طی سالها، نگرانیهایی در زمینهی عدالت بازی انفجار به وجود آمد چرا که تصادفی بودن نتایج سوالبرانگیز بود و نیاز بود که بر تولید seed ها نظارت بیشتری باشد.
با این وجود، روش تولید seed پیشرفتهای معرفی شد که seed تصادفی سرور را با seed رمزگذاری شدهی بازیکن تلفیق میکرد. این فاکتور تضمین میکند که قابل پیشبینی نبودن بازی انفجار تحت کنترل باشد.
در گذشته، بازیکنها اطلاعات محدودی داشتند که چطور بازی انفجار کار میکند و همین معما ایجاد کرده بود.
با این وجود، با ظهور سیستم عدالت اثباتپذیر دورهی جدیدی از شفافیت به وجود آمد.
پلتفرمهایی که از این سیستمها استفاده میکنند، دسترسی عموم را به اطلاعات مرتبط نظیر seed سرورها، seed بازیکنها و الگوریتمها فراهم میکند.
در روزهای اول بازی انفجار، بازیکنها باید بسیار تلاش میکردند تا عادلانه بودن نتایج بازی را بسنجند، چون کنترل محدودی روی روند بازی داشتند.
با این حال، با گذر زمان، بازیکنها این امکان را به دست آوردند تا با انجام محاسبات روی اطلاعات ارائهشده از نتایج اعلامشدهی پلتفرمها، عدالت را در بازی انفجار اثبات کنند.
در گذشته، در پلتفرومهای قمار به ندرت حسابرسی مستقل دیده میشد و همین باعث میشد که دربارهی عادلانه بودن بازی انفجار نگرانیهایی به وجود بیاید.
خوشبختانه، برخی از پلتفرمها از خدمات حسابرسی شرکت ثالث استفاده میکنند تا سیستم عدالت اثباتپذیرشان را صحتسنجی کنند.
این صحتسنجی خارجی تضمین میکند که برنامهها مطابق الگوریتمها و روندها پیش برود و درستی عادلانه بودن این بازیها را افزایش بدهد.
اعتماد بازیکنها در بازی انفجار مسئلهای شکننده است. نبود شفافیت و اثباتپذیری، شک و تردید را میان بازیکنان به وجود آورد.
برای حل این مشکل، سیستمهای عدالت اثباتپذیر نقشی اساسی در ایجاد اعتماد ایفا کردهاند.
عدالت در قمار نگرانیای طولانی مدت بوده است و همیشه این نگرانی بوده است که نتایج بازی دستکاری شود یا قابل پیشبینی باشد.
با این وجود، گارانتیهای کریپتویی ارائه شده توسط سیستمهای عدالت اثباتپذیر عدالت را در نتایج بازیهای انفرادی و در طولانی مدت تضمین میکند.
محیط بازی با استفاده از الگوریتمها و تولید تصادفیseed به صورت مداوم عادلانه و غیر قابل پیشبینی است.
برای برآوردن نیاز کاربران، سایتهای انفجار روشهای شرطبندی تنظیمپذیر را معرفی کردند که به بازیکنها اجازه میدهد قوانین مشخصی را وضع کنند مثلا آستانهی خارج کردن خودکار پول یا روشهای استثنایی شرط بندی بر اساس ریسک و پاداشی که میخواهند.
این تنظیمپذیری به بازیکنها اجازه میدهد که روشهای شرطبندیشان را طوری تغییر دهند تا با شیوه و علایقشان همگام باشد.
در ادامه این روشهای شرطبندی تنظیمپذیر را به تفصیل مطالعه میکنیم:
در گذشته، بازیکنها کنترل محدودی روی بازی داشتند و نمیتوانستند آستانهای برای خارج کردن خودکار پول تنظیم کنند تا سودشان را تضمین کنند یا باختشان را در نقاطی از بازی کمینه کنند.
با این حال، اکنون بازیکنها میتوانند با وضع کردن مراحل مشخص خارج کردن پول، روی بازی کنترل داشته باشند که به آنها اجازه میدهد سودشان را تضمین کنند و ریسکهایشان را اداره کنند.
خارج کردن دستی پول گزینهی استانداری بود که به بازیکنها امکان میداد تصمیمهای استراتژیکی در ابتدای انفجار بگیرند.
این ویژگی امروزه هم در دسترس است و به بازیکنها اجازه میدهد که روی سرمایهشان کنترل داشته باشند.
طبق قوانین خاص، بازیکنها انتخابهای محدودی داشتند تا مقدار شرطبندیشان را تنظیم کنند و این تغییرهای استراتژیک را در پاسخ به شرایط تغییرکنندهی بازی دشوار میکرد.
در طی سالها، این ویژگی بهبود پیدا کرد و به بازیکنها اجازه داد تا مقدار شرطبندیشان را بر اساس قوانینی خاص تغییر دهند.
بازیکنها نمیتوانستند آستانهی جلوگیری خودکار از ضرر را در انفجار اعمال کنند که باعث میشد در یک دست بدشانسی ضرر مالی چشمگیری کنند.
اما، ویژگی جدیدی معرفی شد که به بازیکنها امکان میداد که حدودی را تعیین کنند تا بعد از چند باخت مشخص شرطبندی را به صورت خودکار متوقف کند.
در روزهای ابتدایی، ابزار شبیهسازی و بکتست وجود نداشت و در نتیجه بازیکنها نمیتوانستند استراتژیهایشان را امتحان کنند.
در طی سالها، این ابزار روی برخی از پلتفرمها فعال شد و به بازیکنها این امکان را داد تا با استفاده از دادههای تاریخی بازی استراتژیهایشان را امتحان کنند.
در گذشته، بازیکنها هر زمان که میخواستند استراتژی موردعلاقهشان را اعمال کنند باید تنظیمات را دستی تغییر میدادند.
اما برخی از پلتفرمها پروفایل شرطبندی شخصیسازی شده را معرفی کردند که به بازیکنها اجازه میدهد پروفایلشان را ذخیره و دوباره بارگذاری کنند.
در ابتدا، این ویژگی محدود بود و اجازهی تغییر استراتژی را به کمک گزینههای پیشرفته مدیریت ریسک نمیداد تا بازیکنها مقدار شرطبندی را تعیین و از ضررهای احتمالی کم کنند.
اما در طی سالها این ویژگی با اضافه کردن استراتژیهای تغییرپذیر که شامل گزینههای پیشرفته مدیریت ریسک هم میشد، بهبود پیدا کرد.
امروزه، کاربران میتوانند بیثباتی بازی را تغییر دهند و برنامههای خاصی به کار ببرند تا مقدار شرطبندیشان را کنترل کنند.
بازیکنها نیاز به فرصتهای کافی دارند تا در ابتدای بازی استراتژیهایشان را به اشتراک بگذارند و دربارهی روشهایشان با جامعه صحبت کنند. اما، برخی از پلتفرمها اکنون اشتراکگذاری استراتژیها و درگیری جامعه در بازی را در اولویت خود قرار دادهاند که به بازیکنها این امکان را میدهد که استراتژیهایشان را به اشتراک بگذارند، دربارهی روشها بحث کنند و از یکدیگر بیاموزند.
پلتفرمهای بازی انفجار با اجازه دادن به بازیکنها برای تغییر استراتژیهای شرطبندی، به آنها این امکان را میدهند که هر طور بخواهند بازی کنند.
این ویژگی روند بازی را شخصی میسازد و آن را بیشتر انعطافپذیر و استراتژیک میکند. همچنین جامعهای را تشکیل میدهد که در آن بازیکنها میتواند ایدههایشان را به اشتراک بگذارند و تجربهی بازیشان را بهبود دهند. در این زمینه پیشنهاد میکنیم مطلب استراتژی های بازی انفجار را مطالعه کنید.
نکته:
هنگام بازی انفجار، بازیکنها معمولاً از روشهای مختلفی استفاده میکنند تا سود به دست بیاورند. یکی از این روشها، روش مارتینگل است.
این روش شرطبندی بعد از هر باخت مبلغ شرطبندی را دو برابر میکند تا باختهای قبلی را جبران کند و در نهایت سود کند.
به لطف اضافه شدن ویژگیهای اجتماعی و گزینهی بازی چند نفره طوری که بازیکنها بازی انفجار را انجام میدهد حال و هوای دیگری پیدا کرده است.
اکنون، بازیکنها میتوانند با همدیگر صحبت کنند، تجربههایشان را به اشتراک بگذارند و در لحظه با هم رقابت کنند. انگار که جامعهای از افراد با هم خوش میگذارند.
در ادامه چند ویژگی جالب اجتماعی و گزینهی بازی چند نفره را میبینیم که امروزه در پلتفرمهای بازی انفجار به کار میرود.
در طی سالها، صحبت حین بازی پیشرفت کرده است، اما در گذشته این ویژگی محدود بود که جلوی بازیکنها را میگرفت تا با یکدیگر برهمکنش کنند.
امروزه، برخی از سایتهای بازی به بازیکنها امکان میدهد تا داستان و استراتژیهایشان را به اشتراک بگذارند که باعث میشود در پلتفرم بازی یک طور جامعه تشکیل شود.
لیدربوردها در بازی انفجار یا وجود نداشتند یا اهمیت زیادی نداشتند که باعث میشد جنبهی رقابتی بازی و توجه به بازیکنهای برتر کم شود.
در طی سالها، پلتفرمها لیدربوردهایی را معرفی کردند که بهترین بازیکنها را به نمایش میگذاشت که بازیای دوستانه را میان بازیکنهایی به راه انداخت که دوست داشتند در جدول ردهبندی بالا بروند و امتیازهای بالا به دست بیاورند.
نکتهی جانبی:
معمولا در روند بازی به لیدربوردها بها داده نمیشود. در تورنمنتهای اسلات، لیدربوردهای همزمان یکی از مهمترین ابزارهایی است که بازیکنها به کار میگیرند تا دربارهی جایگاهشان در بازی اطلاعات کسب کنند.
در بازی انفجار امروزی، بازیکنها میتواند دوست پیدا کنند و با آنها روی پلتفرم ارتباط بگیرند. پیام خصوصی بفرستند، پیشرفت همدیگر را ببینند و تجربههای بازیشان را به اشتراک بگذارند.
در ابتدای بازی انفجار، بازیکنها نمی توانستند اتاق بازی خصوصی بسازند.
امروزه، این امکان وجود دارد که فضاهای مخصوص برای بازی انفجار اختصاص داده شود که تجربهی افراد را شخصی و اجتماعی میکند.
نکتهی جانبی:
اتاقهای بازی خصوصی از همان روزهای ابتدایی کازینوها وجود داشتند. کازینوی د مونت کارلو، یکی از اولین کازینوهای جهان، این اتاقها را به بازیکنهای باتجربه اختصاص میداد تا به آنها فضای شخصی بدهد.
این ويژگی جدید در بازی انفجار به بازیکنها این امکان را میدهد تا در لحظه با هم رقابت کنند و برخی پلتفرمها تورمنتهایی را ترتیب میدهند که در آن بازیکنها میتوانند جایزه ببرند و شناخته شوند.
اکنون بازیکنها میتوانند در حین بازی از ایموت و پاسخهای تعاملی استفاده کنند تا به بازی هیجان و المانهای گرافیکی اضافه کنند تا تجربهی بازی را هیجانانگیزتر و سرگرمکنندهتر کنند.
ویژگی جدیدی به بازی انفجار اضافه شد که به بازیکنها این امکان را میداد تا بازیهای در حال جریان را ببینند، از بقیه یاد بگیرند و از تماشای بازی لذت ببرند حتی وقتی که در بازی مشارکت نداشتند.
تلفیق شبکههای اجتماعی با پلتفرمهای بازی بسیار کم بود که این نیاز را در بازیکنها به وجود آورد تا بیشتر تجربه و هیجان بازی را با هم به اشتراک بگذارند.
امروزه، بازی انفجار ویژگی جدیدی را معرفی کرده است که به بازیکن ها این امکان را میدهد تا پیروزیها و لحظات بهیادماندنیشان را در شبکههای محبوب اجتماعی به اشتراک بگذارند.
گزینههای اجتماعی و بازی چندنفره بازی انفجار را از یک فعالیت تک نفره به تجربهای چندنفره و تعاملی تبدیل کرد. این ویژگیها بازی انفجار را برای همهی کسانی که بازی میکردند سرگرمکننده تر و هیجانانگیزتر کرد.
نکتهی جانبی:
ویژگیهای اجتماعی و جامعهی بازی یکی از مهمترین ویژگیهایی است که پلتفرمها به پایگاه کاربران ارائه میکند.
این فاکتور همان چیزی است که باعث میشود سایتهایی مثل Twitvh.tv سالانه به طور میانگین ۲.۸۳ میلیون بازدیدکننده داشته باشد. دنبالکنندهها از تعامل با بقیهی بازیکنها و تماشاچیها در صفحهی گفتوگو لذت میبرند.
پلتفرمهای انفجار با اضافهکردن ویژگیهای جدید، چالشهای داخل بازی و دستاوردها، بازی را جذابتر میکنند.
این چالشها به بازیکنها اهداف بیشتری میدهد تا به دستشان بیاورد و زمانی که به آنها میرسند و اهداف مشخصی را کامل میکنند، جایزه و شهرت به دست میآورند.
این ویژگی بازی را بیشتر شبیه ماجراجویی میکند و هیجان و انگیزهی بیشتری میدهد و در مجموع تجربهی بازی را بهبود میبخشد.
اضافه کردن پخش زنده و حالت تماشاچی بازی انفجار را هیجانانگیزتر کرده است. در ادامه نگاهی اجمالی به این موضوع میاندازیم.
در ابتدا، پخش زنده پخشهایی یک طرفه از طرف پلتفرم یا پخشکنندهها بودند.
اما، این ویژگی به طرز چشمگیری تغییر کرد و پخش زنده مرکز تشکیل جامعهها شد.
اکنون، تماشاچیها می توانند با پخشکننده و سایر تماشاچیها صحبت کنند و حس تعلق به جامعه داشته باشند و پخشکنندهها هم می توانند پول بیشتری از بازی به دست بیاورند.
حالت تماشاچی به بازیکنها این امکان را میدهد تا بازی های در حال جریان را ببینند و برای سرگرمی از دیگران یاد بگیرند و تصمیمات شرطبندی هوشمندانهتری بگیرند.
دسترسی جهانی به ارزهای کریپتویی امکانات جدیدی را به پلتفرمهای بازی انفجار داده است و بازیکنهایی را به خود جذب کرده است که با روشهای معمول پرداخت مشکل دارند.
پلتفرمهای بازی انفجار با سرمایهگذاری روی محبوبیت روزافزون ارزهای کریپتویی، امروزه پرداخت با ارزهای دیجیتال را سادهتر کردهاند.
ارزهای کریپتویی که به پرداخت سریع، امن و خصوصی شهرت دارند، بی هیچ مشکلی با روند بازیهای آنلاین سازگار میشوند. این تلفیق یکپارچه به بازیکنها انعطافپذیری بیشتری میدهد و میتوانند به راحتی منابع مالیشان را مدیریت کنند تا تجربهی بازیشان غنیتر شود.
نکته:
با معرفی کازینوهای بلاکچین، ضروری است که پیچیدگیها و مکانیزم قمار به کمک بیتکوین را بدانیم.
بازیکنها با مطالعهی راهنماهای مربوطه میتوانند تجربهشان را از قمار بهبود ببخشند و از ورشکستگی جلوگیری کنند.
در روزهای ابتدایی بازی انفجار، بازیکنها بیشتر از کامپیوترها استفاده میکردند. اما، از آنجایی که تلفنهای همراه محبوبتر شد، پلتفرمهای بازی انفجار باید خودشان را با این جریان هماهنگ میکردند.
این بازی از کامپیوترهای از مدافتاده به نرمافزارهایی تروتمیز و در دسترس روی موبایل و سایتهای طراحیشدهی پاسخگو تبدیل شد.
امروزه، تامینکنندهها و توسعهدهندگان بازی انفجار طوری بازی را بهبود دادهاند که در پاسخ به رشد روزافزون محبوبیت بازیهای تلفنهمراه، در موبایلها بینقص کار میکند.
واقعیت جالب:
طبق مطالعات سال ۲۰۲۱، ۵۵ درصد بازیکنهای تلفنهمراه در آمریکا خانم هستند و ۴۵ درصد آقا.
امروزه، بازیکنها میتوانند به سادگی روی گوشیشان روی سایتها و اپها بازی انفجار را بازی کنند که تجربهی بازی راحت و در دسترس را برایشان تضمین میکنند و به آنها اجازه میدهد که هر زمان و هرکجا بازی کنند.
مسیر پیشرفت بازی انفجار از ابتدا تا ساخت بازیهایی مثل مانیبات منجر به تبدیل بازی به صنعتی زنده شده است که علاقهمندان را مداوم به خود جذب میکند.
بازی انفجار در طی تغییراتش نشان داده است که عضوی ارزشمند در چشمانداز بازیهای آنلاین است.
آینده رشد بیشتر، نوآوری و هیجان بیشتر را برای توسعهدهندگان و بازیکنها نوید میدهد و این بازی را به عضوی شاخص و بادوام در صنعت بازی تبدیل میکند.
بازی انفجار چند ساله است؟
بازی انفجار ۹ سال است که وجود دارد. اولین بازی انفجار که نامش مانیپات است، در سال ۲۰۱۴ عرضه شد.
قمار در تاریخ باستان چطور بود؟
قمار به شکل بازیهای شانسی مختلف در عهد باستان وجود داشت که در تمدنهایی مثل چین باستان، یونان، هند، مصر، میانرودان، ایران و ژاپن بازی میشد.
تاریخچهی قمار در آسیا چگونه است؟
قمار در آسیا ریشه در بازیهای قدیمی محلی دارد، اما دوران مدرن آن در دوران استعمار با بلیتهای بختآزمایی شروع شد.